2019-07-27 | Dit is nog maar de eerste dag 😮

Vakantie 2019.

Half 6 willen we vertrekken, dus half 5 loopt de wekker af. Totaal zinloos, want ik heb de nacht al badend en zwemmend in m’n bed doorgebracht en had soms moeite om niet weg te drijven (mazzel, ik heb een goed anker). Ik ben een echte zon aanbidder en bestand tegen hoge temperaturen, maar nu na zoveel dagen extreme hitte lonkt Engeland des te meer.
Slechts 10 minuten later dan gepland (altijd is het wachten op dezelfde 😀💙) vertrekken we. Ik kom er al gauw achter niet te weten waar ik de sleuteltjes van het kofferslot opgeruimd heb. Eettafel? Aanrecht? Ach, zijn slotjes van niks, dat wordt dus doorknippen, of iets dergelijks, vanavond in ons huisje. Na zo’n 5 kilometer twijfelt manlief of hij z’n paspoort wel bij zich heeft. Auto in de berm, check check, volgende laptoptasvak, check, spanning stijgt....... check..... ja, hij is er!



Na eerst lang-parkeren 4 voorbij gereden te zijn, extra rondje van de zaak, terug! Snel een vrije plek gevonden op een prima plaats, goed te onthouden, tegenover het woonhuis. Rij nr 21, ik vertel het maar even, want met mij erbij weet je naar nooit wat er zoal vergeten wordt in een week tijd.
Bus staat ons al op te wachten. We stappen in een bijna lege bus en wanneer we zitten gaat die ook direct richting vertrekhal. Oh eerst nog even de overige reizigers ophalen van lang-parkeren 3 😊. En dat waren er best veel en dan moeten er dus ook best veel blijven staan 😊. Wij zitten toch maar lekker.
Pluspunt voor mijn 💙je, hij had 4 gereserveerd i.p.v. 3! Waarom? Echte Hollandsche reden, € 😄. We moesten dan wel iets langer in de bus zitten (ja wel 2 minuten, misschien 3) en helaas zo’n € 40,00 minder betalen 😂. Weer een paar rondjes 🍷☕️🍺 deze week extra.


http://www.whitehart-lakedistrict.co.uk/

We arriveren bij vertrekhal 3, buslading vol stuift naar binnen en verspreidt zich in het overige gedruis. Zo ook wij. We sluiten aan bij de lange rij reizigers. Bijna allemaal steken ze het water over naar Engeland. De één iets eerder dan de ander en ook naar verschillende bestemmingen. Na het nodige geschuifel vervoegen wij ons bij mevrouw balie 4.


Vertrekhal EasyJet Schiphol

Alles wordt gecheckt, ID, paspoort, koffers op de band.... “heeft u iets hiervan
(wijzend op een groot pictogrammen-plakkaat op haar desk) in uw koffer? Powerbank?” 🤭🤭🤭 Oohhhhhh ja, die had ik in mijn handige Hema-organiser-zakje gedaan (heeft grote dienst bewezen tijdens mijn Pieterpad avontuur)...... in de grote weekendtas (i.p.v. koffer). “Die mag u eruit halen en in de handbagage meenemen.” Daar had ik me dus beter moeten inlezen op de site. Foutje 😮sorry!
Zucht, de dag is net begonnen (qua tijd dan hé, 't is nog niet eens 8:00 uur).




Maarrrrr ....... mijn sleuteltjes (hele ienimienie dingen hoor, zie je zo over de kop) liggen nog of op de eetkamertafel of op het aanrecht, THUIS! Mevrouw balie 4 doet enorm goed haar best om met ons mee te denken, maar naar enig sparren samen, moet ik mijn verlies nemen en Gerbrand erop uitsturen om een tang ergens op Schiphol te scoren om het slot te mollen. 
Zo, de dag is begonnen 😐. Wat komt er nog?
Oh ja, we zitten op rij 13 
🤔✈️.



We vertrekken, klein half uurtje later dan meneer EasyJet gepland had (een meneer dus, altijd te laat). Logisch gevolg, we landden dus ook iets later aan de andere kant van het water, voordeel; de klok loopt hier een uur achter 😊
Liverpool. Heerlijk buitje, prima temperatuur en op naar de bagageband. Bepakt en bezakt met bagage gaan we op zoek naar onze geboekte huurauto. Zelfs dat was een makkie. De Europcar-computer wordt aangeslingerd, gegevens worden erbij gezocht, extra verzekering toch nog maar even afgesloten, waarmee we ook het eigen risico hebben afgekocht. Voor het geval we alleen met vier wielen en een volle tank de auto weer inleveren, het kost ons dan niks extra’s. Nog even betalen en we kunnen verder naar ons huisje. Ja, betalen........



Bankpas één doet niets. Creditcard één heeft ook geen puf vandaag. Bankpas twee is in staking en nu wordt ons duidelijk gemaakt in het Liverpools, dat alleen met creditcard betaald kan worden. Oké, dat hebben we dan tenminste helder nu
😀.
Goed, volgende creditcard. Lang leve het plastic. Geld hebben we niet, maar plastic...... Helaas, ook mijn card heeft een snipperdag genomen, uitgerekend vandaag 
😒. Ja, wat nu... cash? Nee, mogen ze niet aannemen. Tuurlijk niet, wat moet je met echt geld?🤔
Let me think..... even een belletje naar ons eigen landje naar ons eigen bankje. Gelukkig weten ze direct waar het aan ligt en gelukkig niet aan onze kredietwaardigheid. Nee, klein probleempje maar, het digitale betalingsverkeer ligt eruit en dat kan nog wel ff duren. Ja ja....... fijne timing 😩.
Inmiddels zijn alle drie de rentalcarmedewerksters druk bezig met ons probleem en worden wij zoet gehouden met jellie’s en Engelse humor. Gelukkig, we staan droog ☔️.
Hoofdmevrouw tipt ons om de autorisatiecode bij onze bank op te vragen. Wij bellen, maar natuurlijk, die hebben weekend! Ja, wie niet 😠 Maar hoofdmevrouw heeft meer in haar mars en belt hun bank. Eén twee drie..... opgelost. Dat ging ff snel zeg😀.



En soms zit het ook gewoon lekker mee, ook vandaag. Ieder nadeel heb z’n voordeel (bedankt Johan!). Loop ik lekker met moeders in de regen, zij in een vest en ik een dun spijkerjasje, passeert ons een dame die spontaan haar prachtig, vrolijke paraplu aan ons geeft. Zij moest nog gaan vliegen en de grote plu was alleen maar lastig. Nou hoe lief 😊. Cadeautje in de pocket!


Was dit 'm maar

Mooie nieuwe Vauxhall Corsa wacht op ons. Na een dik uur houden we halt bij een grote supermarkt voor de nodige foerage en daarna door naar de eindbestemming. 
Een schattig typisch Engelse cottage wacht op ons. Na wat gestoei met het sleutelkastje (mijn vingers te dik of de kastjes te klein?) volgt een snelle inspectie van het leuke optrekje. Maar waar is slaapkamer twee voor moeders? 😮😮😮
Ooohhhh ..... daarom twee cijfercodes, twee sleutelkastjes...... de garage is een spiksplinter nieuwe slaapkamer met badkamer 😀. Moeders ligt vanavond buitenshuis😊.


Our home for one week

Zo, dan is het tijd voor “lekkere” oplos-
☕️. Waterkoker check, mokken check, koffielepels check, oplos check, water ..... nope...... stroom ..... nope.
💙jeeeeeeeeeee!!!!!!!!”
Water is zo gefixt! Stroom is toch ietwat lastiger. Na alles gecheckt te hebben wordt het bellen met de eigenaresse. Helaas blijkt er stroomstoring te zijn en ach, kan nog wel even duren ook. Wat is dit voor dag🤔
Na een verlate lunch hier "thuis", de auto in en dus voor nood op naar een pub (gatver..... wat naar) voor een lekker bakkie. De cappuccino was prima en het aardbeienbier smaakte best (naar meer. Oké, morgen verder. 😊)! Al snel hadden we praatvolk met de oma van de kroeg en het werd er gezellig druk. Prachtige voorstelling van een mengelmoes aan mensen, oud en heel jong, alle soorten en maten passeerden. Wat is dit toch uniek om te zien hoe zoveel verschillen zo mooi met elkaar in één kroeg zo gezellig met elkaar kunnen zijn. Dat doen wij Nederlanders echt niet zo!
Plannen gesmeed voor morgen en voldaan terug naar onze cottage. 
Gelukkig heeft Gerbrand een JoJo en kwamen we na een klein extra rondje “thuis” (ik wijdt er maar geen woorden meer aan na alles van vandaag).  
Opgewacht met een voordeur met een brandende buitenlamp 😊. Dat beloofd warm eten!


Benieuwd wat ons morgen te wachten staat? Ja me toooooo.....
😊

Ik ben Jolanda, hoe heet jij?
Reacties zijn welkom. Open deze site in je eigen webbrowser, dan kun je reageren. Laat even weten wie je bent, je kent mijn naam tenslotte ook.






Reacties

  1. Lekker dagje hadden jullie. Dan val je ook van het ene in het andere. Laat de vakantie nu maar beginnen dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2019-07-28 | Kleine oogjes

2019-08-04 | Duur zakje

2017-07-29 | Oud geld

2019-07-30 | My Castle

2019-08-03 | Next bed

2019-07-31 | Passen

2019-08-02 | Lots of colours

2019-08-01 | In the past