2017-07-29 | Oud geld

Pounds

Monday monday....... so good to me en de rest. Vandaag een uitslaapdag tot 9:00 uur. Moeders schuift ook aan aan the breakfasttable en grapt op dit tijdstip dat ze de garage moest verlaten omdat er een auto kwam voor een grote beurt. Zie, zit in de genen ๐Ÿ˜ƒ.
Voor vandaag hebben we geen echte plannen gemaakt en besluiten om een rustig dagje te gaan toeren. The weather is fine, de vooruitzichten voor deze afternoon zelfs better. Na een rustige ochtend en een relaxed start, heb ik uitgeknobbeld dat we naar de highest bergtop van England gaan, Scafell Pike, 978 meter maar liefst. Toevallig ligt die in our aria, Lake District National Park in Cumbria. Wat een gelukje.


12:00 uur we vertrekken. Guru is vandaag meer dan welkom, want dankzij deze app kan ik alle leuke kleine weggetjes vinden.   
The road wordt steeds iets smaller, soms steiler en bochtiger. En dat vinden we alleen maar leuker ๐Ÿ˜Š. De sheeps zijn vandaag hoofdzakelijk wit/donker grijs met mooie fireman-red butts. Daar komen mooie mini-sheepies van ๐Ÿ™‚๐Ÿ™ƒ (in rood-witte streepjes pyjama’s ๐Ÿ˜ƒ).
 

Weer een helling, nog een bocht en een oud begraafplaatsje duikt voor ons op. Rondom een Baptisten churchje, St. John the Baptist, staan hele oude grafstenen, soms geheel begroeid met algen en korstmossen. Indrukwekkend en gelijkertijd heel mooi. Als je dan toch ergens een grafmonument moet hebben staan, kan het maar beter op zo’n mooie plek zijn. Om stil van te worden. En dat waren ze 
๐Ÿ™ƒ, sommige al meer dan anderhalve eeuw.



St. John the Baptist church

We vervolgen de road en bij King George IV Inn roept de coffee en maybe the lunch (when posible en ligt eraan wat, want niet iedereen lust the hole sheep ๐Ÿ˜‹)
The sun is fijn werk aan het verrichten tot al 25 graden, dus daar willen we dankbaar gebruik van maken. Moeders is gesetteld on the terrace, wij gaan binnen wat bestellen. 
The King himself staat ons te woord. Nog voor we maar iets kunnen bestellen weten we al dat we niet met card kunnen betalen, only cash (hier is echt geen service/lees: bereik). Okayyyyy...... I have £12,00 cash and that blijkt enough voor only coffee. Mazzeltje, we krijgen er wel een shortbreadje bij ๐Ÿ˜‹. Terwijl King G de coffeemachine bediend hebben we een nice conversation samen. Hij weet waar we vandaan komen, logeren en nu naar toe willen. Met een smile van oor tot oor en vol enthousiasme praat hij de coffee-zettime stuk. Compleet met uitgebreide versie Guru-stratenboek-routebeschrijving. This King never leave his town, aria en Inn, he loves it! ๐Ÿ˜
The bill, £9 en ik geef twee vijf pound biljetten. Leave the changes en glimlachend neemt hij dit aan. Ik sta in het halletje nog even the foldermateriaal-uitstalbak te bestuderen op eventuele leuke volgende daytrips wanneer The King mij roept. Ik loop de bar weer in en King laat de vijfjes zien die ik zoeven heb afgegeven. Ze zijn oud/they are old ..... “Did you kept this under your mattress?” grapt King G. Waarde zero £.  Oeps...... Ik bied aan het geld over te maken per direct, maar George is een echte King en vindt het goed zo. Ik kus hem daarvoor op z’n right wang “You were kissed by a Dutch girl”, grap ik. Met een big smile kijkt hij mij na. 
King George, thanks a lot for the coffee you gave us. Beautiful gift!



Onze reis gaat verder over soms nog smallere wegen. Precies zoals The King heeft gezegd, genieten wij ineens van een magnifiek uitzicht, het diepste meer met de hoogste berg en de prachtige wolkenlucht (krijgen we er zo maar bij vandaag). De camera schiet links en rechts de mooiste plaatjes (ik natuurlijk ๐Ÿ˜„) er is geen stoppen aan.


Scafell Pike hangt nog met z’n kop in de wolken, maar dat vergeven we ‘m wel. Dadelijk trekt ook die wel op dankzij The Sun
☀️.
De weg loopt dood bij een groot hotel met bar. Daar we ook hier back to basic zijn, zonder internet en service, heb ik er een hard head in of we hier wel met plastic kunnen payen. We asken toch maar even en horayyyyy it kan. Achterom is hier the place to be, en da’s ook inderdaad prachtig. Kabbelend beekje (ja dat meer moet wel vol blijven ofcourse) allemaal gezellig etende en denkende people’s, veel wandelaars, kids, older men en one chicken.

  

We bestellen dus maar sandwich vis, anders gaat deze chick er misschien ook nog aan ๐Ÿ˜ถ. Wanneer de fish (gewoon tonijnsalade en salmon ๐Ÿ˜„) de weg naar onze maagjes zwemt gaan wij de spijsvertering ietwat helpen en wandelen een paar honderd meter (jaha..... meters) langs het beekje. Mooi fotomomentje van ons en gelukkig de family van chickie one too. 


We zetten de terugreis on gang en moeten daarvoor eerst een stuk over dezelfde weg driven. Toch is het so anders door het andere uitzicht (daarom altijd ff rond je as draaien!). Scafell Pike is intussen ook ontwaakt en ontwolkt en staat machtig te pronken met z’n rotsen. Ik zie er een gezicht in die smiled, mooi cadeautje๐Ÿ‘.




Terug, met dank aan Guru, komen we uit aan zee, Seascale. Moeders op de bank, wij kids, mogen los op het strand. Heerlijk pootjebaden in het warme water. Mag ik hier blijven ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜Š I love beach, sun and sea. 
Voetjes laten drogen, nog meer pictures gemaakt en we go home.




Heel veel heuvels, nog meer bochten verder zijn we home. 
Rest mij nog het aanrecht, mijn blog en bedenken wat we morgen gaan doen. Ik ben tot reisleider gebombardeerd geloof ik ๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜ถ

De ideeรซnbus :-)

Reacties

  1. geweldig ,krijg heimwee het daar ook zo mooi ,lieve groetjes uit het warme Almelo ,niet teveel snoepen moet je er allemaal weer aflopen ,hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey dat had Sanne ook vorig jaar oud geld! Gelukkig kon zij wel pinnen.
    ๐Ÿ’‹huisfrits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig geschreven weer. Love it! Have fun x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2019-07-27 | Dit is nog maar de eerste dag ๐Ÿ˜ฎ

2019-07-28 | Kleine oogjes

2019-08-04 | Duur zakje

2019-07-30 | My Castle

2019-08-03 | Next bed

2019-07-31 | Passen

2019-08-02 | Lots of colours

2019-08-01 | In the past